Pokud máte na webu hodně textového obsahu, pak je pro vás tato možnost ideální. Vložíte na vaše stránky kód, který umístí na vaše stránky reklamní proužek. Kód se vytváří automaticky v závislosti na tom, jakou si zvolíte velikost reklamní plochy, barvu odkazů a textu v reklamě. Reklama díky tomu zapadne do textu na stránkách a neruší návštěvníky. Kód na stránce zjistí, o čem je článek a zobrazí ty reklamy, které se k tomu nevjíce hodí. Vložíte na stránky kód,a už se o nic jiného starat nemusíte.
Vše závisí na návšťěvnosti stránek, kolik návštěvníků na reklamu klikne. Čím více máte návštěvníků, tím větší šance, že n reklamu někdo klikne. Inzerent si zaplatí reklamu, a při každém kliku se mu odečítají peníze z účtu. Výše částky závisí na počtu konkurentů, kteří mají zájem cílené reklamy na weby. Vy dostáváte od provozovatele reklamy provizi. Zisky zvýšíte vhodnějším umístěním a volbou rozměrů reklamní plochy na svém webu. Své zisky ovlivníte tím, o jakých tématech budete psát. Jsou témata, kde máte haléřové odměny za klik, ale také témata s řédově korunovými odměnami. Zkuste psát váš web v angličtině. Anglické reklamy mají větší potenciál, větší konkurence, takže i větší zisky. Výjimkou nejsou ani dvoudolarové odměny. Výdělky se musí danit.
Klikáním na vlastní reklamy je poměrně riskantní, protože vám mohou zablokovat účet i s aktuálním stavem financí. Zjištění je jednoduché, pokud kliknete na reklamu a ze stejné IP adresy prohlížíte administraci, o problémy máte postaráno.
Nejznámější systém kontextové reklamy. Je jak pro cizojazyčné weby, tak i pro české weby (od roku 2006). Výplata proběhne 15. v následujícím měsící, po dosažení částky 100$. Peníze vám pošlou na účet v bance, nebo si můžete nechat zaslat šek. Při zaslání šeku vám odečtou finance na náklady.
České firma pro české weby. Nemá tolik inzerentů, jako Adsence. Jeho výdělky mohou být vyšší. Výplata peněz probíhá po dosažení 1000CZK. Pokud platíte DPH, čeká AdFox na vystavení faktury.
Vyšší zisky můžete získat kombinací dvou reklamních sítí, nebo používání většího počtu reklamních ploch. Nejosvědčenější metoda je použití na více webech, ne každý má však čas, udržovat v provozu několik webů. Pozor na porušování podmínek, riskujete tím blokaci účtu.